הדרך הטובה ביותר לכוון פסנתר

אם מעולם לא כיוונתם פסנתר, אתם מפספסים את אחת החוויות הכי מתגמלות שיכולות להיות לכם! הנה הבסיס לכוונון פסנתר. ברגע שאתה לומד טכניקות בסיסיות אלה, הפסנתר שלך יישמע טוב יותר מתמיד! וברגע שאתה יודע את הטריקים, אתה תרגיש בטוח משחק זה בבית. קרא כדי ללמוד את הצעדים החשובים ביותר לכוונון פסנתר. ובהצלחה! בתקווה שהעצות האלה יעזרו לך ללמוד לכוון פסנתר במהירות ובקלות!

בתור התחלה, אתה רוצה לבדוק את כוונון הפסנתר שלך על ידי נגינה ביוניסונים. התווים אמורים להיות יציבים לפחות לשתי שניות. אם הם משתנים בטון, המיתרים לא מכוונים. החלפתם יכולה לעלות אלפי דולרים. והם יכולים לקחת כמה חודשים להתיישב, אז לא למהר לתוך זה. כדי לוודא שהפסנתר שלך מכוון כראוי, הקפידו להשתמש במכוון פסנתר.

בתור התחלה, כוון את התו הראשון על המקלדת. התחל על ידי ביטול מחרוזת המרכז, אשר צריך להיות התו הגבוה. ואז להשתיק את מיתר C האמצעי השמאלי. ברגע שאתה מכוון את מחרוזת המרכז, כוון את המחרוזת החיצונית, שאמורה להיות התו הנמוך. חזור על התהליך הזה עבור כל מחרוזת עד שזה נשמע נכון. כשיגיע הזמן לכוון את שאר המיתרים, יהיה לך פסנתר שנשמע טוב כמו חדש.

השלב הבא בכוונון פסנתר הוא ליישם אילם. באמצעות אילם גומי, מכוון הפסנתר יכול לבודד תו אחד ולשמוע אותו בצורה ברורה יותר. זה ימנע מהפסנתר להיות חזק מדי. לאחר מכן, הטכנאי יכול לשים רצועה מורגשת בין המיתרים כדי לשמוע את התווים טוב יותר. שיטה זו היא הטובה ביותר למתחילים, כפי שהיא לא תשפיע על הצליל של הפסנתר.

אנשי מקצוע משתמשים גם בטונרים יקרים כדי לכוון פסנתרים. מכשירים אלה עולים מאות דולרים, ויכול לעזור לך להשיג תוצאות ברמה מקצועית. מכוונים גם בודקים את הרגולציה של המקשים, מה שאומר שהפסנתר יישמע בדיוק כאשר הקלידים לחוצים. באותו אופן, כל מפתח צריך להיות מוגדר לאותה רמה של לחץ קול, ואחד לא צריך ללחוץ חזק יותר מהשני. בכך, אתה תהיה בטוח בפסנתר באיכות גבוהה יותר וחווית נגינה חלקה יותר.

ארגז הכלים של מכוון צריך את כל הכלים הדרושים, כולל פטיש מתכוונן וסרט מוטציה. אתה צריך גם מברג, אילם, ופנס שימושי לצפייה בחוטים ובלוח קול. פטיש מתכוונן יעזור לך לכוון את המפתח הראשון בעוד מכוון פסנתר ישתמש במזלג הכוונון כדי לכוון את הקלידים האחרים. הפטיש נותן יתרון לסיכת הכוונון, שהיא קטנה מספיק כדי לשמוע בחדר. אם הכוונון שגוי, לכוונון יש אפשרות לבטל את הכוונון.

בעוד כוונון פסנתר עשוי להישמע כמו משימה פשוטה, זה לא פשוט כמו שזה נראה. פסנתרים עשויים ממאתיים ועשרים ושלושה מיתרים, שכל אחד מהם שוקל 200 ק "ג. כאשר הסיכה מסתובבת, כל מחרוזת נעשית צמודה יותר או משוחררת יותר, וכתוצאה מכך תו גבוה יותר או נמוך יותר. אין דרך ”נכונה” או ”לא נכונה” לכוון פסנתר. זה חיוני כדי להבין את העקרונות של כוונון פסנתר, כך שאתה יכול לעשות את הצליל הטוב ביותר האפשרי מתוך הכלי שלך.

המטרה העיקרית של כוונון פסנתר היא להעלות את ההגשה. במהלך כוונון, הטכנאי יתאים את המתח של המיתרים ויביא אותם להגשה הנכונה שלהם. הם גם יתאימו את הצליל של המיתרים האחרים. אם אתה מכוון את הפסנתר שלך, בקושי תבחין בהבדל. אתה כנראה צריך רק לכוון אותו פעם בשנה, אבל הפסנתר שלך לא צריך יותר מאחד.

במהלך התהליך של כוונון פסנתר, אתה תמיד צריך לזכור לוודא שיש לך את הסביבה הנכונה. אם אפשר, ודא שמרחב העבודה שלך שקט ככל האפשר. ולכבות את כל מכשירי החשמל האחרים. אז, אתה צריך להסיר את דלתות הארון לגשת המיתרים של הפסנתר. אבק את המיתרים בעדינות. כמו כן, להגדיר אור כדי לוודא שאתה יכול לראות את מרחב העבודה שלך. לאחר מכן, בדוק את המיתרים והסיכות כדי לוודא שהכל בסדר. אם תגלה בעיות רציניות, התייעץ עם איש מקצוע כדי לתקן אותן.

בחורף, הפסנתר שלך לא יהיה מכוון בגלל חימום. זה בגלל שהחימום מתייבש מהאוויר הפנימי. שינוי העונות ישפיע גם על הלחות. למרות ששינויים קטנים בלחות לא ישפיעו על כוונון הפסנתר שלך, שינויים גדולים יותר יכולים לגרום לו לצאת מכוונון. למרבה המזל, רוב הפסנתרים שיוצרו במאה השנים האחרונות תוכננו להיות מכוונים להגשה A-440. אפשר להשתמש במזלג בסיסי כדי לבדוק את ההגשה של הפסנתר. זה עולה 20 עד 60 דולר.

פריטים נוספים: כיוון פסנתרים: רסיטל