שירותי ענן לעסקים

שירותי ענן פופולריים יותר ויותר בקרב חברות, שיכולות להשתמש בהם כדי להפעיל תוכנות ולארח יישומים מבלי להשקיע בתשתיות מחשוב או לתחזק אותן. במקום לתחזק ולקנות שרתים, משתמשים יכולים להשתמש במשאבים של ספק שירותי ענן ולבנות תוכנה ושירותים משלהם. זה ידוע בשם SaaS, או תוכנה כשירות. מחלקות Enterprise IT משתמשות בשירותי ענן כדי להציע ללקוחותיהן תכונות ופונקציונליות נוספות. עם זאת, שירותי הענן עלולים להציב אתגרים מסוימים, כגון הסיכון לפיראטיות ופרטיות.

שירותי ענן מועברים בדרך כלל דרך האינטרנט על ידי ספק שירותי ענן צד שלישי. שירותים אלה מחויבים לפי דרישה, ומשתמשים משלמים רק עבור מחזורי יחידת העיבוד המרכזית, אחסון, ורוחב פס הם משתמשים. המכשירים הציבוריים המובילים כוללים את IBM, AWS, Google Cloud Platform ו-Microsoft Azure. ספקים אלה מציעים מגוון רחב של שירותי ענן לעסקים, החל באירוח אתרים בסיסיים וכלה במערכות גדולות ומורכבות. בנוסף, שירותי הענן הציבוריים מציעים מגוון רחב של גמישות, כך שעסקים יכולים לבחור את השירות המתאים שיתאים לצרכיהם העסקיים.

שירותי ענן יכולים גם להפחית את עלויות התפעול. על ידי אי הצורך לשמור על תשתית טכנולוגית, החברה יכולה להימנע מהוצאות הון יקרות ולהתמקד בשיפור שירות הלקוחות. חברה יכולה לעבור מהר יותר לפרויקטים חדשים אם היא צריכה לבחון מושגים או לעלות ולרדת לפי הצורך. שירותי ענן גם מאפשרים לחברות לעבור מהוצאות הון להוצאות תפעוליות. עם זאת, על החברות להיות מודעות לכך ששירותי הענן אינם זולים כמו מחשוב בתוך הבית. במקרים מסוימים, חברות רוצות לשמור על יישומים מסוימים בתוך הבית, כגון מערכות CRM.

תוכנה כשירות (SaaS) היא הסוג הפופולרי ביותר של שירות ענן. ספקים אלה מספקים יישומים על בסיס מנוי, ומאפשרים ללקוחות לגשת אליהם דרך דפדפן אינטרנט או יישום סלולרי. עם SaaS, אין עלויות מראש, ומשתמשים יכולים לבטל את המנוי בכל עת שהם רוצים. זה גם עוזר לחברות בעבודה מרחוק. ככל ששירותי הענן ממשיכים להיות נפוצים יותר, יש לשקול אותם על ידי ארגונים. בין אם אתה מחפש להקים עסק חדש, או פשוט צריך להרחיב את הפעילות הקיימת, שירותי ענן הם אפשרות מצוינת.

חלק מהחברות מודאגות מריבונות המידע. חלק מהחברות באירופה מודאגות מפרטיות המידע שהן חולקות במרכזי נתונים בבעלות חברות אמריקאיות. עם זאת, ספקי העננים הגדולים ביותר החלו לבנות מרכזי מידע אזוריים ותשתיות אחרות כדי להבטיח ריבונות מידע. לכן, על החברות לשקול בכובד ראש איזה ספק ענן יתאים ביותר לדרישותיהן. יש יתרונות וחסרונות לכל גישה. שקול את העסק שלך ואת מודל המידע שלו בעת הערכת שירותי ענן. אתה צריך גם לשקול את האבטחה של המערכות הקיימות שלך לפני קבלת החלטה סופית.

Iags: ספקית SaaS מארחת כלי פיתוח יישומים על התשתית שלה. משתמשים יכולים לגשת לכלים אלה דרך פורטלי אינטרנט או API. יתרונות PaaS משתרעים מעבר לתשתית הענן; ספקי SaaS רבים יארחו את התוכנה שלך לאחר שתסיים לפתח אותה. כמה דוגמאות של מוצרי PaaS כוללים את Salesforce Lightning Platform, AWS Elastic Beanstalk, Google App Engine ועוד. בדרך זו, מפתחים יכולים לקבל גישה ליישומים שהם צריכים כדי לנהל את העסק שלהם.

Iagles S: תשתית כשירות, אשר מכונה לעיתים קרובות ”מחשוב ענן”, מאפשרת למשתמשים לגשת למשאבי חומרה ותוכנה ללא צורך בהשקעות חומרה או ניהול שרתים. עם ענן IagS, ספק הענן שלך דואג לרשת ואחסון עבור היישום או הנתונים שלך. אתה לא צריך לנהל את החומרה או התוכנה. ספק שירותי הענן ידאג לחיוב ואבטחה. זה הופך את מיחשוב הענן לפתרון גמיש מאוד לעסקים.

רב ענן: לקוחות ביזמות גדולות יכולים להפיץ את העומס על פני ספקים מרובים. ספקי הענן הגדולים ישמחו לספק לכל לקוחותיהם כל צורך במחשוב, אבל חברות נוספות בוחרות להפיץ את עומס העבודה שלהן על פני מגוון רחב של ספקים. פתרון אחד לבעיה זו הוא רב ענן, שבו אתה לא רוצה להיות נעול לתוך ספק אחד ובמקום למצוא את התמהיל הנכון של טכנולוגיות ענן לעסק שלך. זה יכול לחסוך לך זמן וכסף.

ענן קהילתי: שירותי ענן קהילתיים הם הכלאה של עננים ציבוריים ופרטיים. בענן קהילתי, מספר ארגונים חולקים תשתית משותפת. ענן זה מנוהל במלואו וגמיש, ותומך באותה משימה, מדיניות ודרישות אבטחה. זה יכול להיות בשטח או מחוץ, ומשתמשים יכולים לסובב את משאבי חישוב כפי שהם צריכים אותם. הם גם יכולים לספק זמן אחסון רשת ושרת לפי הצורך. אם לעסק יש צורך ביותר משאבי מחשוב, ענן קהילתי עשוי להיות הבחירה הנכונה.

פרטים נוספים: youcc.co.il