איך לכתוב שיר למתנה ?

אם אתה כותב שירים, הכרחי שתדע איך שירים מורכבים. לשיר נהדר יש מבנה (התחלה, אמצע וסוף) ומנגינה שזורמת בצורה חלקה מקטע אחד למשנהו. כמו בכל צורת אמנות, ישנם כללים שפותחו עם הזמן כדי לוודא שהתוצר הסופי יהיה טוב ככל האפשר. אם אתה מתכוון לכתוב מילים לשיר, הכללים הבאים חלים:

תצטרך לדעת את המבנה של השיר שאתה רוצה לכתוב עליו את המילים שלך

בשורה הראשונה צריך להיות קרס שמושך את תשומת ליבו של הקורא, וגורם לו לרצות לקרוא עוד. זה יכול להיות כל דבר, החל בחריזה קליטה או משחק מילים (למשל, "אני כל כך מגניב שאין לי קרח") או אפילו רק שורה מעניינת בזכות עצמה ("אני אוהב זומבים"). שורת הפזמון חוזרת על עצמה לעתים קרובות יותר מכל חלק אחר בשיר, אז זה צריך להיות משהו קליט מספיק כדי שאנשים יזכרו אותו כשהם שומעים אותו שוב מאוחר יותר ברצועה.

הגשר משמש לשינוי בזרימת השיר, הכנסת מנגינה ו/או טון חדשים תוך שמירה על תחושת המשכיות עם מה שהיה קודם – תחשבו כמה גשרים שונים יש בין הפסוקים . סוף סוף מגיע הפסוק הראשון שלך: זה המקום שבו תגדיר איזה סוג מצב רוח/טון אתה רוצה למילים שלך, כמו גם להתחיל לספר לנו מי בדיוק הגיבור (או הגיבורה) שלנו!

בשורה הראשונה צריך להיות קרס שמושך את תשומת ליבו של הקורא : השורה הראשונה של השיר שלך היא החשובה ביותר. זה צריך להיות קצר, קל לזכור וניתן לשיר על ידי כל אחד. הקרס צריך להיות קליט מספיק כדי שיידבק בראשם של אנשים לאחר שהם שומעים אותו רק פעם או פעמיים.

הדרך הטובה ביותר להבטיח שזה יקרה היא על ידי כתיבת שורה ראשונה בלתי נשכחת שניתן להקיש עליה בקלות על הקצב, כמו גם לשיר על ידי מישהו עם כישורים מוזיקליים ממוצעים (כמוך).

שורת הפזמון חוזרת על עצמה לעתים קרובות יותר מכל חלק אחר בשיר

כשאתה כותב את השיר שלך, זכור ששורת הפזמון חוזרת על עצמה לעתים קרובות יותר מכל חלק אחר בשיר. חזרה זו עוזרת להפוך אותה לבלתי נשכחת יותר עבור המאזין. למעשה, אם תקשיבו היטב לשירים פופולריים רבים בחוץ, תשימו לב שלרובם יש רק פסוק אחד או שניים אבל כמה פזמונים (לפעמים אפילו שלושה). הפזמון הוא גם המקום שבו כל הרעיונות העיקריים מסוכמים כך שיוכלו לזכור אותם בקלות על ידי המאזינים – ולעתים קרובות זה מה שהם זוכרים הכי טוב!

הדבר האחרון שאתה שומע לפני שאתה שומע עוד רצועה ברשימת ההשמעה או האלבום שלך הוא בדרך כלל הפזמון האחרון שלו; באופן דומה, כאשר מתחילים שוב עם אלבום או רשימת השמעה לאחר עצירה בשלב מסוים במהלך ההשמעה לפני נקודת זמן זו (לדוגמה: מעבר דרך ז'אנרים שונים), אז בדרך כלל השניות הראשונות הללו מורכבות אך ורק מפזמונים מרצועות שונות המושמעות בו-זמנית לפני המעבר למשהו אחר לגמרי אחר לגמרי – לעתים קרובות ואחריו עוד מקהלה שעולה לבמה, מוכרז תאריך היציאה של החודש הבא."

הגשר משמש לשינוי בזרימת השיר, הצגת מנגינה ו/או טון חדשים : גשר הוא קטע בשיר שונה משאר השיר. הוא משמש לשינוי זרימת השיר, הצגת מנגינה ו/או טון חדשים. ניתן להשתמש בגשר כדי לבנות עד לפזמון הסופי או שהוא יכול לעמוד לבדו כקטע משלו מבלי להוסיף עליו חלקים אחרים.

הבית הראשון צריך לכלול סיפור חשוב (בדרך כלל בשלוש חזרות)

הבית הראשון הוא החלק החשוב ביותר בשיר, ויש להתייחס אליו ככזה. בדרך כלל, בשלוש חזרות על הבית הראשון, אמור להיות לך סיפור חשוב לספר למאזין שלך. זה בגלל שכאן אתה הולך לחבר אותם להקשיב יותר! אתה רוצה שהם יתעניינו מספיק על ידי הסקרנות שלהם בלבד, כך שהם ימשיכו להקשיב עד שהם ישמעו מה קורה בהמשך בסיפור שלך – ובתקווה גם מעבר לנקודה הזו!

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיות בלתי נשכח (על זה נדון בהמשך). למעשה, אם כל השאר נכשל ולא נותרו דרכים אחרות לרשותנו בעת כתיבת מילים – זה תמיד יעבוד: ודא שלכל חזרה יש שורה שונה מכל חזרה לפניה או אחריה (או שניהם). זה מבטיח שלא משנה כמה פעמים מישהו שומע על האירועים האלה יתפתח לאורך זמן דרך נקודות מבט שונות; תמיד יהיה משהו חדש בתוך כל אחד מהם, מה שעושה את זה שווה לשמוע שוב בהמשך הדרך מתישהו כשצריך הכי הרבה בזמנים קשים כמו אלה."

פס אחד-עשר או שורה אחרונה הם אופציונליים, אך מוסיפים סגנון מעניין לכתיבה שלך : ניתן להשתמש בפס האחד-עשר כדי להוסיף טוויסט לסיפור ולהשאיר את המאזין עם שאלה שאולי לא ציפה לה. זה יכול לשמש גם כפאנץ' ליין בסוף השיר שלך,

אם אתה רוצה לכתוב שיר, אתה צריך לדעת איך מוזיקה עובדת

אם אתה רוצה לכתוב שיר, אתה צריך לדעת איך מוזיקה עובדת. זה חשוב כי זה יעזור לך להבין איך המילים שלך ישתלבו ברצועה ויתקבלו על ידי הקהל שלך . כדי לכתוב שיר, יש לקחת בחשבון שלושה דברים: מבנה, לחן וליריקה . לכן, אם אתה רוצה לכתוב שיר, אתה צריך לדעת איך עובדת מוזיקה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי האזנה קפדנית ותשומת לב למילים של אמנים אחרים. נסו לכתוב את המילים של השירים האהובים עליכם, כך שכאשר יהיה לכם זמן לבד (אולי בבית קפה), תוכלו להשתמש בהם כהשראה לכתיבת חומרים חדשים!