מהי אוסמוזה הפוכה? ‏

אוסמוזה הפוכה היא טכניקה לטיפול במים באמצעות קרומים. הם מורכבים מסרט פולימרי לא נקבובי ושכבת תמיכה נקבובית. הפתחים הקטנים של הממברנות מאפשרים להם להסיר את רוב המוצקים המומסים מהמים. הם יכולים גם להפחית מזהמים ספציפיים, כמו וירוסים וחיידקים.

מערכת אוסמוזה הפוכה יכולה להסיר עד 99% מהמינרלים מהמים. לדוגמה, אם מי המקור מכילים מיליגרם אחד של מלח לליטר, המים הנוצרים יכילו פחות ממיליגרם אחד. בדרך זו, אוסמוזה הפוכה היא דרך מצוינת לטהר מים, במיוחד אם משתמשים בהם למטרות שתייה.

מסנני אוסמוזה הפוכים הם דרך קלה לקבל מים מטוהרים ישר מהכיור שלך. מערכות אלו מחוברות לברז ולמי סינון בעזרת שלושה עד חמישה מסננים. המים המטוהרים מאוחסנים במכל אחסון מתחת לכיור. אתה יכול להשתמש במים המטוהרים מהמיכל כדי למלא את הקנקן שלך.

אוסמוזה הפוכה כרוכה בשימוש בלחץ להפריד מים מתמיסה מימית מרוכזת. כאשר הלחץ מופעל על צד התמיסה המרוכזת, מולקולות המים ייאלצו לעבור דרך הממברנה ולעבור לצד המים המתוקים. תהליך זה יכול להסיר ביעילות ישויות ביולוגיות וחלקיקים מומסים מפסולת נוזלים ופליטות, ולמנוע מחלות ומחלות.

מערכת אוסמוזה הפוכה אינה הוכחה לחלוטין למים. המים שהם מייצרים עשויים להכיל כמה מזהמים, כגון כלור, ויש להשתמש בהם בזהירות. לדוגמה, אדם השוקל 160 קילוגרם צריך לשתות 80 גרם מים מדי יום. שיקול נוסף הוא כמות המים הדרושה לשימוש במכשירי חשמל. קיבולת הסינון של מערכת אוסמוזה הפוכה נמדדת בגלונים ליום.

צריכת האנרגיה לצמחי התפלה הצטמצמה משמעותית בעשור האחרון. האנרגיה בשימוש בצמחי התפלה חדשים ירדה ל-3 kWh/m3 (11,000 J/L). אוסמוזה הפוכה משמשת כמעט בכל הצמחים החדשים. זיקוק תרמי משמש גם בצמחים מסוימים.

מערכת אוסמוזה הפוכה משתמשת בקרום חדיר למחצה כדי לסנן מים לא מסוננים. ואז הוא שולח את המים המרוכזים למיכל אחסון. המיכל יכול להחזיק את המים לשימוש, או שהוא יכול לשאוב אותם ישירות לתוך אקוויפר או גם. כאשר מיכל האחסון מלא, שסתום כיבוי אוטומטי יכבה את הזרימה לביוב. המים במאגר אינם טהורים לחלוטין, אך בטוח לחלוטין להשתמש בהם בגינה או במדשאה.

אוסמוזה הפוכה מסירה מולקולות לא רצויות ויונים מתמיסה. תהליך זה יעיל במיוחד להסרת מולקולות גדולות כגון תרופות תרופות ורעלים. בנוסף לביטול הכימיקלים, הוא גם מסיר חלקיקים גדולים יותר ממים. המים מורשים לעבור דרך הממברנה, בעוד שמולקולות התמיסה מרוכזות בצד אחד של הממברנה ודוללות יותר בצד השני.

לפרטים נוספים ניתן לבקר באתר המצורף: https://spiralabar.com/