מהם תשמישי קדושה?

תשמישי קדושה יהודיים מסורתיים, כגון מזוזות, עדיין משמשים בדרך כלל ביהדות המודרנית. הקלף מגולגל ומונח בתוך מארז מתאים שלרוב יש לו צורה דקורטיבית, העשויה לרוב ממתכת או פלסטיק. המזוזה זה יכול להיות מודבק על כל משטח אנכי שטוח, כולל ארונות, קירות מטבח ודלתות וכו'…

תשמישי קדושה יהודיים מסורתיים, כגון מזוזות, עדיין משמשים בדרך כלל ביהדות המודרנית, אם כי בהקשר חדש.

מזוזות עדיין משמשות בדרך כלל ביהדות המודרנית, אך משמעותן השתנתה. בתי מזוזה מעוטרים כיום לעתים קרובות בסמלי האמונה היהודית וניתן למצוא אותם על מזוזות או מקומות כניסה אחרים לבתים, בתי ספר ועסקים. הם משמשים תזכורות כי אנחנו תמיד מוזמנים בבית של אלוהים-על פני האדמה, כמו גם בשמים.

מהם מארזי מזוזה?

מארזי המזוזה משתנים בגודלם בהתאם למקום שבו הם מותקנים: אלה המונחים על מזוזות נוטים להיות גדולים יותר מאלו התלויים בתוך החדרים; יש אנשים שאפילו תלויים עליהם מהמראות האחוריות שלהם!

הקלף מגולגל ומונח בתוך מארז מתאים שלרוב יש לו צורה דקורטיבית, העשויה לרוב ממתכת או פלסטיק.

הקלף מגולגל ומונח בתוך מארז מתאים שלרוב יש לו צורה דקורטיבית, העשויה לרוב ממתכת או פלסטיק. המקרה יכול לשמש לאחסון המגילה כאשר הוא לא להיות לקרוא.

המזוזה זה יכול להיות מודבק על כל משטח אנכי שטוח, כולל ארונות, קירות מטבח, דלתות וכו'…

המזוזה הוא חפץ דתי שניתן להדביק על כל משטח אנכי שטוח, כולל ארונות, קירות מטבח, דלתות וכו'… זה יכול לשמש גם לקישוט או למטרות דתיות על ידי אנשים יהודים ולא יהודים כאחד.

אסור לנתק את המזוזה מהבית שלו (הוא ייפול אם כן). זה פשוט ממוקם נגד כל משטח שטוח אתה רוצה להיות זה רכוב על.

המזוזה הוא בעצם חפץ מתכת או זכוכית קטן עם אותיות עבריות על פניו. המשמעות הדתית של פריט זה נובעת מהצבתו בבית; עליו להיות ממוקם בזווית הפונה מזרחה, הנחשבת לכיוון הבחירה של אלוהים לבקשות תפילה. הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת היא על ידי הנחת מזוזה על עמוד דלת הכניסה או מסגרת החלון שלך-אם כי יהודים רבים גם תולים אותם גם בפנים!

מהם חפצי יודאיקה לשימוש יומיומי?

מנורת יזכור

מנורת יזכור היא חפץ דתי המשמש בשירות היהודי לאבל על המתים. הוא מואר בתחילת שירות זה ונכבה בסיומו. המנורה מורכבת בדרך כלל מזכוכית או מתכת עם ארבעה צדדים, אחד לכל אחד מבני המשפחה (אב, אם, בן ובת). לחלקם חמישה צדדים המייצגים את כל קרובי המשפחה שמתו תוך שנה; אחרים מחזיקים רק נר אחד שנשרף במהלך השירותים עד שהוא מגיע לאפר שקבור בחוץ לאחר עטוף בבד פשתן לבן.

סט הבדלה

הבדלה הוא טקס יהודי המציין את סוף השבת ותחילת השבוע. הבדלה פשוטו כמשמעו "הבחנה", כפי שהוא מבחין בין שבת וימי חול. זה גם מסמן את הזמן שבו יהודים צריכים להפסיק לאכול חמץ (חמץ), שאסור להם לעשות בשבת.

טקס זה מורכב בדרך כלל מארבעה חלקים: 1) אמירת ברכות על יין; 2) אמירת ברכות על תבלינים; 3) ברכת שני נרות עם שמות מיוחדים שניתנו על ידי המסורת; 4) פיצוץ נר אחד או שניהם לאחר אמירת ברכה נוספת.

גביע קידוש

גביע הקידוש הוא גביע מיוחד המשמש במהלך החג היהודי של יום שישי בערב. הוא משמש להחזקת יין, אשר לאחר מכן מבורך על ידי האדם המוביל את הטקס. גביע הקידוש צריך להיות עשוי מחומר שאינו מכיל פגמים או פגמים (כלומר, הוא חייב להיות כשר), והוא יכול להיות עשוי זכוכית, מתכת או חימר. ניתן לחרוט על פני השטח גם כתובת עיצובית או עברית על מנת להעצים את יופיו.

לוח חלה וסכינים

לוח חלה וסכינים: לוח החלה משמש לחיתוך הלחם הקלוע, שמשפחות יהודיות רבות אוכלות לפני הארוחה העיקרית שלהן ביום שישי בערב. הלחם הקלוע (המכונה גם "לחמנו", שפירושו "לבן" בעברית) מסמל טוהר ואושר. זה בדרך כלל נאכל על ידי כולם ליד השולחן יחד, ולכן חשוב שכל המעורבים יוכלו לחתוך חתיכות מהאוכל המיוחד הזה.

כלי כסף: כלי כסף הוא אובייקט נפוץ כי אתה עלול למצוא בכל שולחן ארוחת ערב ברחבי העולם! עם זאת, אם אתה מסתכל מקרוב על ערכות כלי הכסף שלך ממדינות או אזורי מוצא שונים, אתה עשוי להבין שלכל סט יש סגנון ייחודי משלו-ולפעמים אפילו צורה!

בית מזוזה ומגילת מזוזה

מזוזה היא מארז קטן המחזיק את הקלף עליו נכתבות הברכות. הוא מוצמד לצד ימין של פתח בבתים יהודיים, כמו גם מבנים אחרים כמו בתי ספר ובתי כנסת. פירוש המילה "מזוזה" הוא "משקוף", מהמילה העברית " צוזה."

מגילת המזוזה מגולגלת ומונחת בתוך מארז מתאים שבדרך כלל בעל צורה דקורטיבית, העשויה לרוב ממתכת או פלסטיק. החומר הנפוץ ביותר למקרה זה הוא עץ; עם זאת, זכוכית, אבן או אפילו מתכות יקרות שימשו לאורך ההיסטוריה על ידי משפחות עשירות שרצו משהו מרשים יותר מעץ (כגון זהב).

בעוד שרבים מהאובייקטים הללו הותאמו והפכו עם הזמן, הם עדיין שומרים על מטרתם המקורית. הם משמשים בשילוב עם צלחת הסדר במהלך חגיגות פסח, מנורת יזכור דולקת במהלך שירותי יום הכיפורים וכוסות קידוש משמשות לאורך כל השנה בכל הארוחות היהודיות בהן מוגש יין.