האם אבטחת מידע זהה לאבטחת סייבר? ‏

אבטחת סייבר היא נושא מתמשך הדורש הגנה על התשתית של החברה, כמו גם על הטכנולוגיה שלה. בעבר, יוזמות אבטחת סייבר התמקדו באמצעי הגנה בתוך טק מסורתי, אבל מגמות אחרונות כמו Bring Your Device מדיניות טשטשו את הקווים ואפשרו להאקרים לחדור מגוון רחב יותר של מערכות. לכן חשוב לעסקים לפעול על פי קווים מנחים מסוימים כדי להגן על המערכות שלהם.

אבטחת מידע כוללת אבטחת מידע רגיש. שיטות אבטחת סייבר שונות נחוצות לסוגים שונים של נתונים. זה נכון במיוחד ככל שיותר אנשים עובדים מרחוק, הודות למשבר הבריאות. השימוש בשירותי ענן גם גדל, והאקרים משתמשים במגמה זו לטובתם. לפיכך, חשוב לארגונים ליישם אמצעי אבטחת מידע כצעד ראשון במניעת כל פריצת מידע.

אבטחה ברשת ואבטחת מידע קשורים קשר הדוק. הראשונה נוגעת לבטיחות המידע ממתקפות סייבר, בעוד שהאחרונה כוללת אחסון נתונים, ניהול וגישה. שני האזורים האלה חייבים להיות מוגנים כי לפרצות מידע עלולות להיות השפעות הרסניות על ארגון שלם. לדוגמה, מתקפת תוכנות כופר שהתרחשה לאחרונה על ספקית שירותי בריאות גדולה בארה "ב חשפה את הסיכונים שבאי ־ מימוש בטחון סייבר יעיל. התקפה זו יוחסה לזן של תוכנות כופר הידועות בשם ריוק אשר מטרות ארגונים גדולים. עם זאת, למרבה המזל, שום מידע אישי לא נפגע.

אבטחת מידע כרוכה גם בזיהוי היכן מאוחסנים הנתונים ולמה הם משמשים. זה גם כרוך בידיעה איזה מידע מיושן ויש להסיר אותו מהארגון. יתר על כן, מדיניות אבטחת מידע מוצקה חייבת לטפל באיומים עדכניים ופוטנציאליים, כולל איומים פנימיים. זה חייב לכלול גם מעקב בזמן אמת והתראות תוכנה. חיוני גם להבין כיצד מאוחסנים נתונים רגישים ולמי יש גישה אליהם.

אבטחת מידע ואבטחת סייבר קשורים קשר הדוק, אבל הם לא אותו הדבר. בעוד אבטחת מידע עוסקת בהגנה על נתונים, אבטחת סייבר מתמקדת בהגנה על מידע בסביבה מרושת. בעוד אבטחת סייבר היא באחריות אנשי המקצוע של ה-IT, הגנת מידע דורשת שיתוף פעולה של כל העובדים שעוסקים בנתונים רגישים.

אבטחת מידע היא עניין עסקי קריטי והכרחי לעסקים בכל מקום. הגדלת התקנות ומנדטי הפרטיות מפעילים יותר לחץ על עסקים לנהל ולהגן על הנתונים הרגישים שלהם. למעשה, נתונים הם דם החיים של רוב העסקים. ניהול ואבטחת מידע רגיש נעשו חשובים יותר ככל שעסקים ברחבי העולם פועלים בסביבה גלובלית.

גיבויי נתונים הם נכס בעל ערך, כפי שהם להבטיח שמידע חיוני הוא תמיד זמין. גיבויים של נתונים גם עוזרים לשחזר נתונים לאחר פריצה או התקפת תוכנות כופר. עם זאת, פריצות נתונים הן לעתים נדירות תוצאה של גרזן זדוני, אלא טעות של עובד. עובדים חולקים מידע רגיש עם האדם הלא נכון או מעניקים גישה לאנשים הלא נכונים. טעויות אלו עלולות להוביל לאבדות משמעותיות.

הצפנת נתונים היא אחת הדרכים העיקריות להגן על מידע רגיש. טוקניזציה היא שיטה נוספת לאבטחת נתונים. טכניקה זו מחליפה מידע רגיש עם תווים אקראיים ומאבטחת זרמי מידע מרובים. שיטה זו אינה דורשת חזרה אלגוריתמית, והיא משמשת 90% מהאתרים בשנת 2021.

פרטים נוספים בלינק המצורף: INFOGUARD_אבטחת מידע וסייבר